Soundcloud
Youtube

Experience

Semi-pro

Specializes in:

Film audio

Other skills

Game audio, Mixing Engineer,

Highlighted references

• SECOND PLACE TWIX COMPETITION – RADIO DEEJAY
• SECOND PLACE PROJECT ELEOS – RESIDET EVIL 6 PROMO
• SECOND PLACE REMIXING COMPETITION – CONGOROCK

Contact Francesco Manfredi

Contact artist
First
Last
Sending

You need to login or register to bookmark/favorite this content.

Soundlister

FAQ, About

About

Composer | Italy

Creativity is not learned.

I dedicated myself at a very young age to the study of the piano (6 years) and then entered the conservatory at the age of 11,
later I dedicated myself to the study of sound in general;
from composition to mixing, from virtual synths to analog ones,
and to all those who would have become today, the most widespread systems of musical creation (DAW).
In the span of 20 years, I think I have refined different facets of the music also thanks to a particular characteristic that is the SINESTESIA;
this allows me to see colors in music.
This, accompanied by an innate “ear”, allows me to speed up the creation of music.
Space from electronic music in general, that fascinates me for its continuous change and its versatility
to the more classical orchestral one, even though more and more electronics are being imposed everywhere (in cinema or gaming, for example).
In short, you will never stop learning and updating!
This is really important for me.
ps:
A game that I do sometimes is as follows: I propose to play, write or hum any note
with any time … from there to a few seconds, I can throw down a new idea and not at all obvious.

La Creatività non si impara.

Mi sono dedicato in giovanissima età allo studio del pianoforte (6 anni) per poi entrare al conservatorio all’ età di 11,
dopo mi sono dedicato allo studio del suono in generale;
dalla composizione al mixing, dai synth virtuali a quelli analogici,
e a tutti quelli che sarebbero diventati oggi, i più diffusi sistemi di creazione musicale (DAW).
Ne l’ arco di 20 anni, penso di aver affinato diverse sfaccettature della musica anche grazie a una caratteristica particolare che è la SINESTESIA;
ciò mi permette di vedere i colori in musica.
Questo, accompagnato ad un’ innato “orecchio”, mi permette di velocizzare la creazione della musica.
Spazio dalla musica elettronica in generale, che mi affascina per il suo continuo mutamento e la sua poliedricità,
a quella orchestrale più classica, anche se sempre più spesso si stà imponendo l’elettronica un po’ ovunque (nel cinema o nel gaming per esempio).
Insomma, non si smetterà mai di imparare e di aggiornarsi!
Questo per me è davvero importante.
ps:
Un gioco che faccio alcune volte è il seguente: propongo di suonare, scrivere o canticchiare qualsiasi nota
con un qualsiasi tempo… da li a qualche secondo, posso buttar giù un’ idea inedita e per niente scontata.

Share this portfolio

More Composer professionals